D.I.D produkuje najlepsze na świecie łańcuchy do MOTOCROSS, łańcuchy serii ER są zaprojektowanie specjalnie do rajdów i wyścigów. Produkty przewyższają wytrzymałością inne łańcuchy dzięki patentowej obróbce sworznia łańcucha metodą DHA (DAI-HARD).
Metoda DHA formuje ekstremalnie twardą chromowo-węglową warstwę powierzchni sworznia zachowując miękki sworzeń. Sworznie łańcuchów poddane obróbce metodą DHA posiadają olbrzymia odporność na uderzenia, absorbując jednocześnie wstrząsy i szarpnięcia.
Firma DAIDO KOGYO aby sprostać ekstremalnym wymaganiom przeniesienia napędu ciągle ulepsza swoje wyrobu. Nowa seria łańcuchów SUPER TREET ZVMX to najmocniejsze łańcuchy X-ringowe dostępne na rynku. Nowa technologia produkcji sprawia, że produkt jest znacznie lżejszy i mocniejszy od poprzednika ZVM2.
Typ łańcucha napędowego | Pojemność | Właściwości |
520ZVM-X | Max.1200 m³ | Łańcuch hiper wytrzymały o najdłuższym okresie eksploatacji |
525ZVM-X | Max.1300 cm³ | |
50(530)ZVM-X | Max.1400 cm³ |
Łańcuchy serii VX są najczęściej wybierane przez użytkowników zarówno motocykli szosowych jak i enduro ponieważ posiadają wysoką wytrzymałość oraz długi okres eksploatacji przy stosunkowo niskiej cenie.
Typ łańcucha napędowego | Pojemność |
428VX | Max.350 cm³ |
520VX2 | Max.750 cm³ |
525VX | Max.750 cm³ |
50(530)VX | Max.1000 cm³ |
NOWOŚĆ!!!!!
TERAZ DOSTEPNE TAKŻE W KOLORZE ZŁOTYM ( GOLD&BLACK)
Wąski, super wzmocniony łańcuch X-ringowy przeznaczony do motocykli ENDURO I CROSS. Wąska konstrukcja łańcucha umożliwia montaż tam gdzie poprzednio można było stosować tylko łańcuchy bezoringowe.
Typ łańcucha napędowego | Pojemność |
520VT2 | Max.500 cm³ |
Specjalny łańcuch do pojazdów ATV. W celu zapewnienia bardzo wysokiej wytrzymałości niezbędnej do wyścigów ATV (ekstremalne warunki użytkowania) producent zastosował specjalne stopy stali. Dodatkowo zastosowanie uszczelnienia X-ring sprawia że łańcuch posiada długi czas eksploatacji w trudnych warunkach.
Typ łańcucha napędowego | Pojemność |
520ATV | Max.750 cm³ |
520VX2 | Max.650 cm³ |
Ze względów bezpieczeństwa D.I.D zaleca stosowanie ogniw nitowanych typu ZJ do nitowania łańcuchów dla których takie ogniwo łączące jest oferowane. Szczególnie istotne jest stosowanie ogniw łączących ZJ w przypadku X-ringów: SUPER STREET, PREMIUM, NEW PRO-STREET, ERV3 EXCLUSIVE RACING
Ogniwo o porównywalnej wytrzymałości do innych ogniw składowych łańcucha co jest efektem nowego projektu – nitowanej główki sworznia. Do nitowania należy użyć przyrządu D.I.D KM500. Ogniwa ZJ są dostępne do łańcuchów z serii: DZ; NZ, ERT2; MX, ATV, VX; VM; ZVMX, ERV3 EXCLUSIVE RACING
Łącząca płytka ogniwa jest luźno pasowana na sworzniu celem ułatwienia szybkiego montażu. Ogniwa RJ przeznaczone są do stosowania w motocyklach o małej pojemności, nierozwijających dużych prędkości. Posiadają mniejszą wytrzymałość niż inne nitowane ogniwa łączące.
Łącząca płytka ogniwa jest montowana z lekkim wciskiem, dzięki czemu ma większą wytrzymałość niż ogniwo RJ, lecz nie tak dużą wytrzymałość jak ogniwa nitowane.
Porównanie wytrzymałości ogniw łączących w skali od 1 do 100. Wytrzymałość nitowanego ogniwa składowego równa.
Narzędzie powinno być stosowane tylko do nitowania ogniw łączących typu ZJ.
Nitownica KM500 jest odpowiednia tylko do cięcia i nitowania łańcuchów D.I.D o rozmiarach 520; 525; 50(530); 532
Cięcie i nitowanie mniejszych rozmiarów łańcuchów np.420; 428 wymaga zakupu czterech dodatkowych elementów o nr katalogowych: DIDKM400/1; DIDKM400/2; DIDKM400/3; DIDKM400/4
Łańcuch wyciąga się w miarę zużycia. Wyciągnięcie łańcucha bez O-ringowego nie powinno przekraczać 2,5 do 3% jego oryginalnej długości. Wyciągnięcie łańcucha O- lub X-ringowego nie powinno przekraczać 1% jego oryginalnej długości, np. w przypadku łańcucha 530 o długości 110 ogniw wyciągniecie nie powinno przekraczać 20 mm. Wyciągnięty łańcuch powinien być wymieniony razem z zębatkami.
Ustaw motocykl na podstawce tak, aby tylne koło było uniesione do góry. Przyciśnij palcem dolny odcinek w połowie miedzy zębatkami, następnie napnij lub poluzuj łańcuch.
UWAGA
Sprawdź w książce obsługi swojego motocykla zalecany przez producenta luz łańcucha oraz procedurę jego pomiaru i naciągu.
PAMIĘTAJ!!!
Nadmiernie napięty łańcuch wyciąga się szybciej, niszczy zębatki napędowe i łożyska wałka głównego skrzyni biegów. Z kolei zbyt luźny łańcuch oprócz szybkiego zużycia może się zerwać, powodując uszkodzenia. Zbyt ciasny jak i luźny naciąg łańcucha powoduje przyspieszone zużycie i uszkodzenia. Prawidłowy luz/ugięcie łańcucha powinien wynosić około 20-30 mm w motocyklach szosowych i około 30-45 mm w motocyklach terenowych.
Łańcuch motocyklowy musi być regularnie smarowany, aby zapobiec przedwczesnemu zużyciu. Zawsze przed smarowaniem łańcuch napędowy powinien być myty naftą lub innym środkiem przeznaczonym do tego celu.
Nie wolno myć łańcuch O-ringowego lub X-ringowego za pomocą myjek ciśnieniowych, rozpuszczalnikami lub benzyną.
Łańcuch O-ringowy lub X-ringowy powinien być smarowany co 300-400 km i zawsze po jeździe w deszczu. Wielu motocyklistów jest nieświadomych, iż właściwa konserwacja i obsługa łańcucha napędowego przedłuża jego żywotność, poprawia maksymalne osiągi motocykla i bezpieczeństwo.