DID & SUNSTAR

OFF ROAD RACING, SUPERCROSS & MOTOCROSS

D.I.D produkuje najlepsze na świecie łańcuchy do MOTOCROSS, łańcuchy serii ER są zaprojektowanie specjalnie do rajdów i wyścigów. Produkty przewyższają wytrzymałością inne łańcuchy dzięki patentowej obróbce sworznia łańcucha metodą DHA (DAI-HARD).

Metoda DHA formuje ekstremalnie twardą chromowo-węglową warstwę powierzchni sworznia zachowując miękki sworzeń. Sworznie łańcuchów poddane obróbce metodą DHA posiadają olbrzymia odporność na uderzenia, absorbując jednocześnie wstrząsy i szarpnięcia.

SUPER STREET  X-RING

Firma DAIDO KOGYO aby sprostać ekstremalnym wymaganiom przeniesienia napędu ciągle ulepsza swoje wyrobu.   Nowa seria łańcuchów SUPER TREET ZVMX to najmocniejsze łańcuchy X-ringowe dostępne na rynku. Nowa technologia produkcji sprawia, że produkt jest znacznie lżejszy i mocniejszy od poprzednika ZVM2.

Typ łańcucha napędowego Pojemność Właściwości
520ZVM-X Max.1200 m³ Łańcuch hiper wytrzymały o najdłuższym okresie eksploatacji
525ZVM-X Max.1300 cm³
50(530)ZVM-X Max.1400 cm³

 

NEW PRO-STREET X-RING

Łańcuchy serii VX są najczęściej wybierane przez użytkowników zarówno motocykli szosowych jak i enduro ponieważ posiadają wysoką wytrzymałość oraz długi okres eksploatacji przy stosunkowo niskiej cenie.

Typ łańcucha napędowego Pojemność
428VX Max.350 cm³
520VX2 Max.750 cm³
525VX Max.750 cm³
50(530)VX Max.1000 cm³

NOWOŚĆ!!!!!

TERAZ DOSTEPNE TAKŻE W KOLORZE ZŁOTYM ( GOLD&BLACK)

 

ENDURO RACING VT X-RING

Wąski, super wzmocniony łańcuch X-ringowy przeznaczony do motocykli ENDURO I CROSS. Wąska konstrukcja łańcucha umożliwia montaż tam gdzie poprzednio można było stosować tylko łańcuchy bezoringowe.

Typ łańcucha napędowego Pojemność
520VT2 Max.500 cm³

 

 

 

 

 

 

 

ATV RACING  X-RING

Specjalny łańcuch do pojazdów ATV. W celu zapewnienia bardzo wysokiej wytrzymałości niezbędnej do wyścigów ATV (ekstremalne warunki użytkowania) producent zastosował  specjalne stopy stali. Dodatkowo zastosowanie uszczelnienia X-ring sprawia że łańcuch posiada długi czas eksploatacji w trudnych warunkach.

Typ łańcucha napędowego Pojemność
520ATV Max.750 cm³
520VX2 Max.650 cm³

OGNIWA ŁĄCZĄCE ŁAŃCUCHÓW NAPĘDOWYCH

Ze względów bezpieczeństwa D.I.D zaleca stosowanie ogniw nitowanych typu  ZJ do nitowania łańcuchów dla których takie ogniwo łączące jest oferowane. Szczególnie istotne jest stosowanie ogniw łączących ZJ w przypadku X-ringów: SUPER STREET, PREMIUM, NEW PRO-STREET, ERV3 EXCLUSIVE RACING

  • ZJ- Ogniwo łączące nitowane

Ogniwo o porównywalnej wytrzymałości  do innych ogniw składowych łańcucha co jest efektem nowego projektu – nitowanej główki sworznia. Do nitowania należy użyć przyrządu D.I.D  KM500. Ogniwa ZJ są dostępne do łańcuchów  z serii: DZ; NZ, ERT2; MX, ATV, VX; VM; ZVMX, ERV3 EXCLUSIVE RACING

  • RJ- Ogniwo łączące zapinane /klip

Łącząca płytka ogniwa jest luźno pasowana na sworzniu celem ułatwienia szybkiego montażu. Ogniwa RJ przeznaczone są do stosowania w motocyklach o małej pojemności, nierozwijających dużych prędkości. Posiadają mniejszą wytrzymałość niż inne nitowane ogniwa łączące.

  • FJ- Ogniwo łączące zapinane /klip

Łącząca płytka ogniwa jest montowana z lekkim wciskiem, dzięki czemu ma większą wytrzymałość niż ogniwo RJ, lecz nie tak dużą wytrzymałość jak ogniwa nitowane.

Porównanie wytrzymałości ogniw łączących w skali od 1 do 100. Wytrzymałość nitowanego ogniwa składowego równa.

D.I.D KM 500 – PRZYRZĄD DO CIĘCIA I NITOWANIA ŁAŃCUCHÓW

  • Stalowa konstrukcja
  • Niewielkie wymiary
  • Mały waga
  • Prosta w użyciu

Narzędzie powinno być stosowane tylko do nitowania ogniw łączących typu ZJ.

Nitownica KM500  jest odpowiednia tylko do cięcia i nitowania łańcuchów D.I.D o rozmiarach 520; 525; 50(530); 532

Cięcie i nitowanie mniejszych rozmiarów łańcuchów np.420; 428 wymaga zakupu czterech dodatkowych elementów o nr katalogowych: DIDKM400/1; DIDKM400/2; DIDKM400/3; DIDKM400/4

 

Wymiana, regulacja, smarowanie

  • Wymiana łańcucha

Łańcuch wyciąga się w miarę zużycia. Wyciągnięcie łańcucha bez O-ringowego nie powinno przekraczać 2,5 do 3% jego oryginalnej długości. Wyciągnięcie łańcucha O- lub X-ringowego nie powinno przekraczać 1% jego oryginalnej długości, np. w przypadku łańcucha 530 o długości 110 ogniw wyciągniecie nie powinno przekraczać 20 mm. Wyciągnięty łańcuch powinien być wymieniony razem z zębatkami.

  • Regulacja napięcia łańcucha

Ustaw motocykl na podstawce tak, aby tylne koło było uniesione do góry. Przyciśnij palcem dolny odcinek w połowie miedzy zębatkami, następnie napnij lub poluzuj łańcuch.

UWAGA
Sprawdź w książce obsługi swojego motocykla zalecany przez producenta luz łańcucha oraz procedurę jego pomiaru i naciągu.

PAMIĘTAJ!!!
Nadmiernie napięty łańcuch wyciąga się szybciej, niszczy zębatki napędowe i łożyska wałka głównego skrzyni biegów. Z kolei zbyt luźny łańcuch oprócz szybkiego zużycia może się zerwać, powodując uszkodzenia. Zbyt ciasny jak i luźny naciąg łańcucha powoduje przyspieszone zużycie i uszkodzenia. Prawidłowy luz/ugięcie łańcucha powinien wynosić około 20-30 mm w motocyklach szosowych i około 30-45 mm w motocyklach terenowych.

  • Smarowanie

Łańcuch motocyklowy musi być regularnie smarowany, aby zapobiec przedwczesnemu zużyciu. Zawsze przed smarowaniem łańcuch napędowy powinien być myty naftą lub innym środkiem przeznaczonym do tego celu.

Nie wolno myć łańcuch O-ringowego lub X-ringowego za pomocą myjek ciśnieniowych, rozpuszczalnikami lub benzyną.

Łańcuch O-ringowy lub X-ringowy powinien być smarowany co 300-400 km i zawsze po jeździe w deszczu. Wielu motocyklistów jest nieświadomych, iż właściwa konserwacja i obsługa łańcucha napędowego przedłuża jego żywotność, poprawia maksymalne osiągi motocykla i bezpieczeństwo.

Wymiana łańcucha napędowego

 

Mycie i smarowanie łańcucha napędowego